Zmień rozmiar czcionki
Wybierz kolor

Regulamin pracy Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej Technikum nr 3 w Zespole Szkół Samochodowych im. Stanisława Staszica

 

Regulamin pracy Szkolnej Komisji

Rekrutacyjnej

Technikum nr 3 w Zespole Szkół Samochodowych im. Stanisława Staszica

 

Kalisz 2015

 

 Regulamin pracy Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej  został opracowany na podstawie:

1) Zarządzenie  NR 110.1.1635.2014 Wielkopolskiego  Kuratora  Oświaty z dnia 30 grudnia 2014 r. w sprawie przyjmowania do publicznych gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2015/2016

2)Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572,   z późn. zm.2).

3)Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. (Dz.U. 2014/7) o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.

 

 

§ 1

Rekrutacja w Technikum nr 3   odbywać się będzie  do podanych poniżej oddziałów.

 

  • Oddziały  1a,1b

Zawód:  technik pojazdów samochodowych.

Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym (do wyboru przez ucznia):

–        matematyka i geografia

lub

–        matematyka i fizyka.

 

  • Oddział  1c 

Zawód: technik logistyk.

Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym (do wyboru przez ucznia):

–        j. angielski  i geografia

lub

–        j. angielski  i  chemia.

 

§ 2

  1. Postępowanie rekrutacyjne prowadzi szkolna komisja rekrutacyjna powołana przez

     Dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą:

–        przewodniczący :    Andrzej Furmaniak

–        członkowie:             Piotr Piotrowski

                                            Karol Krawczyński

                                           Anna Kwaśniewska

                                           Karolina Walęcka

                                           Jarosław Sobczak

 

 

Do zadań szkolnej komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:

      –  ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości

        listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,

      –  ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i

        kandydatów nieprzyjętych,

      – sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.

 

 

§ 3

  1. Każdy gimnazjalista ma prawo złożyć dokumenty do trzech różnych szkół ponadgimnazjalnych (pod pojęciem „szkoła ponadgimnazjalna” należy rozumieć szkołę samodzielną lub każdą szkołę wchodzącą w skład zespołu szkół).
  2. Uczeń zainteresowany przyjęciem do więcej niż jednego oddziału w wybranej szkole,

wskazuje we wniosku kolejno interesujące go oddziały.

  1. Uczeń, wybierając oddział, uwzględnia języki obce, które będą w nim nauczane.
  2. W postępowaniu rekrutacyjnym kandydat posługuje się kserokopiami świadectwa ukończenia szkoły oraz zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego do momentu potwierdzenia woli podjęcia nauki w danej szkole.
  3. Wypełnioną „Kartę pomocniczą w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół ponadgimnazjalnych”, którą stanowi załącznik do niniejszego regulaminu  kandydat składa w szkole pierwszego wyboru w terminie od 11 maja do 2 czerwca 2015 r., a ostatecznych zmian wyboru może dokonać do 24 czerwca 2015 r.; kandydat rezygnujący z kolejnych wyborów odpowiednio wpisuje „nie wybieram”.
  4. Kandydat potwierdza wolę podjęcia nauki w danej szkole poprzez dostarczenie oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
  5. W procedurze rekrutacyjnej bierze się pod uwagę sposób przeliczania na punkty ocen z przedmiotów i innych osiągnięć kandydatów odnotowanych na świadectwie ukończenia gimnazjum, przyjęty na terenie województwa wielkopolskiego. Wielkopolski Kurator Oświaty ustala sposób przeliczania wyników egzaminu gimnazjalnego podanego w % na punkty według następującej zasady: 1% = 0,2 punkt.
  6. Szkolna komisja rekrutacyjna, 3 lipca 2015 r., podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i listę kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły, zawierającą imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz podaje najniższą liczbę punktów uprawniającą do przyjęcia.
  7. Szkolna komisja rekrutacyjna, 8 lipca 2015 r., podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i listę kandydatów nieprzyjętych do szkoły, zawierającą imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz podaje najniższą liczbę punktów uprawniającą do przyjęcia; ewentualnie podaje informację o liczbie wolnych miejsc.
  8. Wykaz wymaganych dokumentów:

          –  podanie o przyjęcie do szkoły   (druk do pobrania w sekretariacie szkoły lub na stronie internetowej szkoły),

          –  świadectwo ukończenia gimnazjum,

          –  zaświadczenie o wyniku egzaminu gimnazjalnego,

          –  karta zdrowia i karta szczepień,

          – zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w 

            określonym zawodzie (uczniowie przyjęci do klas pierwszych  pobierają  skierowanie

             na badania w sekretariacie szkoły),

          – trzy fotografie,

          –  inne dokumenty posiadane przez kandydata, dotyczące procesu kształcenia,

          

 

§ 4

  1. Podstawą zakwalifikowania kandydata do nauki w wybranej szkoleponadgimnazjalnej dla młodzieży na podbudowie gimnazjum jest:

–    świadectwo ukończenia gimnazjum,

–        wynik egzaminu gimnazjalnego,

–        posiadają zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań

zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, wydane zgodnie z  przepisami w  sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych.

 

§ 5

  1. O przyjęciu kandydata do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej decyduje suma punktów której składnikami są:

 

Lp.

Przedmioty/osiągnięcia przeliczane na punkty

Punktacja

Łącznie

1)

liczbowo określona ocena z języka polskiego x 2

max 12 punktów

max 100 punktów

2)

liczbowo określona ocena  z  zajęć technicznych  x 2

max 12 punktów

3)

liczbowo określona ocena z  matematyki  x 2
 

max 12 punktów

4)

liczbowo określona ocena z  informatyki x 2
 

max 12 punktów

5)

świadectwo z wyróżnieniem

8 punktów

6)

 

konkursy przedmiotowe organizowane przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty:

– języka polskiego,

– języka niemieckiego,

– języka rosyjskiego,

– języka francuskiego,

– języka angielskiego,

– geografii,

– chemii,

– fizyki,

– historii,

– matematyki,

max 24 punkty

 

 

– biologii,

– wiedzy o społeczeństwie pn. Konkurs wiedzy obywatelskiej i ekonomicznej;

oraz innych kuratorów oświaty – udział w finale wojewódzkim

– do punktacji wlicza się nie więcej niż dwa przedmioty: 2 x 12 punktów;

 

 

7)

sposób punktowania innych osiągnięć kandydata:

 

a)   sportowe:

– międzynarodowe lub ogólnopolskie (miejsca 1-6)

– wojewódzkie (miejsca 1-3)

– powiatowe (miejsca 1-3)

b)     artystyczne:

– międzynarodowe lub ogólnopolskie (laureat, miejsca 1-3, wyróżnienia)

– wojewódzkie (laureat, miejsca 1-3)

– powiatowe (laureat, miejsca 1-3)

c)   konkursy wiedzy:

– międzynarodowe lub ogólnopolskie (laureat, miejsca 1-3, wyróżnienia)

– wojewódzkie (laureat, miejsca 1-3)

– powiatowe (laureat, miejsca 1-3)

 

8 pkt.

6 pkt.

3 pkt.

 

8 pkt.

 

6 pkt.

3 pkt.

 

8 pkt.

 

6 pkt.

3pkt.

max 16 punktów

– do punktacji wlicza się nie więcej niż dwa osiągnięcia z zastrzeżeniem, że uwzględnia się najwyższe osiągnięcie absolwenta gimnazjum w danym konkursie, w danej dyscyplinie tylko raz,

– w konkursach wiedzy i artystycznych nie uwzględnia się wyróżnień za uczestnictwo w konkursie

 

8)

aktywność kandydata na rzecz innych ludzi lub środowiska szkolnego, zwłaszcza w formie wolontariatu

4 punkty

9)

 

 

egzamin gimnazjalny:

a) „część humanistyczna”

– język polski (max 100%=20 pkt)

– historia i wiedza o społeczeństwie (max 100%=20 pkt)

b) „część matematyczno-przyrodnicza”

– matematyka (max 100%=20 pkt)

– przedmioty przyrodnicze (max 100%=20 pkt)

c) „część z języka obcego nowożytnego – poziom podstawowy”
(max 100%=20 pkt)

 

max 40 punktów

 

 

max 40 punktów

 

 

max 20 punktów

max 100 punktów

 

MAKSYMALNA LICZBA PUNKTÓW

MOŻLIWYCH DO UZYSKANIA PRZEZ KANDYDATA

200

 

  1. Niezależnie od wyżej określonych zasad, w pierwszej kolejności do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej przyjmowani są:
  2. a) laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej;
  3. b) laureaci lub finaliści olimpiad dla gimnazjalistów:

–       Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów,

–       Olimpiady Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów,

–       Olimpiady Informatycznej dla Gimnazjalistów;

  1. c) laureaci konkursów przedmiotowych organizowanych przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty oraz innych kuratorów oświaty (jak w pkt. 6 tabeli).

Warunkiem przyjęcia jest złożenie oryginałów lub poświadczonych kopii dokumentów potwierdzających zdobycie tytułu laureata lub finalisty.

Przywołane olimpiady i konkursy winny być organizowane na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz. U. Nr 13, poz. 125, z późn. zm.).

 

§ 6

  1. Liczba przyjętych w każdym oddziale szkoły ponadgimnazjalnej wynosi do 30 uczniów

    z najwyższą liczbą  punktów.

  1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania

    rekrutacyjnego, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z

    problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze

    względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-

    pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

  1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w drugim etapie postępowania

    rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana szkoła nadal dysponuje wolnymi

    miejscami, w trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie

    kryteria:

           – wielodzietność rodziny kandydata,

           – niepełnosprawność kandydata,

           – niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

           – niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

           – niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

           – samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

           – objęcie kandydata pieczą zastępczą.

  1. Kryteria, o których mowa w ust. 3, mają jednakową wartość.

 

§ 7

 

  1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i

     kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z

     wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do wybranej szkoły.

  1. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata

     z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę

     punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w

     postępowaniu rekrutacyjnym.

  1. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji

     rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania  uzasadnienia.

  1. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięci komisji rekrutacyjnej w terminie 7

     dni od dnia otrzymania odwołania.

 

§ 8

 

  1. Szkolna Komisja Rekrutacyjna podaje corocznie do publicznej wiadomości szczegółowy

     terminarz rekrutacji na dany rok szkolny.

Terminarz stanowi integralną część niniejszego regulaminu.