Regulamin pracy Szkolnej Komisji
Rekrutacyjnej
Technikum nr 3 w Zespole Szkół Samochodowych im. Stanisława Staszica
Kalisz 2015
Regulamin pracy Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej został opracowany na podstawie:
1) Zarządzenie NR 110.1.1635.2014 Wielkopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 30 grudnia 2014 r. w sprawie przyjmowania do publicznych gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2015/2016
2)Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.2).
3)Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. (Dz.U. 2014/7) o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
§ 1
Rekrutacja w Technikum nr 3 odbywać się będzie do podanych poniżej oddziałów.
- Oddziały 1a,1b
Zawód: technik pojazdów samochodowych.
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym (do wyboru przez ucznia):
– matematyka i geografia
lub
– matematyka i fizyka.
- Oddział 1c
Zawód: technik logistyk.
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym (do wyboru przez ucznia):
– j. angielski i geografia
lub
– j. angielski i chemia.
§ 2
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzi szkolna komisja rekrutacyjna powołana przez
Dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą:
– przewodniczący : Andrzej Furmaniak
– członkowie: Piotr Piotrowski
Karol Krawczyński
Anna Kwaśniewska
Karolina Walęcka
Jarosław Sobczak
Do zadań szkolnej komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
– ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości
listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
– ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i
kandydatów nieprzyjętych,
– sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
§ 3
- Każdy gimnazjalista ma prawo złożyć dokumenty do trzech różnych szkół ponadgimnazjalnych (pod pojęciem „szkoła ponadgimnazjalna” należy rozumieć szkołę samodzielną lub każdą szkołę wchodzącą w skład zespołu szkół).
- Uczeń zainteresowany przyjęciem do więcej niż jednego oddziału w wybranej szkole,
wskazuje we wniosku kolejno interesujące go oddziały.
- Uczeń, wybierając oddział, uwzględnia języki obce, które będą w nim nauczane.
- W postępowaniu rekrutacyjnym kandydat posługuje się kserokopiami świadectwa ukończenia szkoły oraz zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego do momentu potwierdzenia woli podjęcia nauki w danej szkole.
- Wypełnioną „Kartę pomocniczą w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół ponadgimnazjalnych”, którą stanowi załącznik do niniejszego regulaminu kandydat składa w szkole pierwszego wyboru w terminie od 11 maja do 2 czerwca 2015 r., a ostatecznych zmian wyboru może dokonać do 24 czerwca 2015 r.; kandydat rezygnujący z kolejnych wyborów odpowiednio wpisuje „nie wybieram”.
- Kandydat potwierdza wolę podjęcia nauki w danej szkole poprzez dostarczenie oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
- W procedurze rekrutacyjnej bierze się pod uwagę sposób przeliczania na punkty ocen z przedmiotów i innych osiągnięć kandydatów odnotowanych na świadectwie ukończenia gimnazjum, przyjęty na terenie województwa wielkopolskiego. Wielkopolski Kurator Oświaty ustala sposób przeliczania wyników egzaminu gimnazjalnego podanego w % na punkty według następującej zasady: 1% = 0,2 punkt.
- Szkolna komisja rekrutacyjna, 3 lipca 2015 r., podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i listę kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły, zawierającą imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz podaje najniższą liczbę punktów uprawniającą do przyjęcia.
- Szkolna komisja rekrutacyjna, 8 lipca 2015 r., podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i listę kandydatów nieprzyjętych do szkoły, zawierającą imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz podaje najniższą liczbę punktów uprawniającą do przyjęcia; ewentualnie podaje informację o liczbie wolnych miejsc.
- Wykaz wymaganych dokumentów:
– podanie o przyjęcie do szkoły (druk do pobrania w sekretariacie szkoły lub na stronie internetowej szkoły),
– świadectwo ukończenia gimnazjum,
– zaświadczenie o wyniku egzaminu gimnazjalnego,
– karta zdrowia i karta szczepień,
– zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w
określonym zawodzie (uczniowie przyjęci do klas pierwszych pobierają skierowanie
na badania w sekretariacie szkoły),
– trzy fotografie,
– inne dokumenty posiadane przez kandydata, dotyczące procesu kształcenia,
§ 4
- Podstawą zakwalifikowania kandydata do nauki w wybranej szkoleponadgimnazjalnej dla młodzieży na podbudowie gimnazjum jest:
– świadectwo ukończenia gimnazjum,
– wynik egzaminu gimnazjalnego,
– posiadają zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań
zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, wydane zgodnie z przepisami w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych.
§ 5
- O przyjęciu kandydata do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej decyduje suma punktów której składnikami są:
Lp. |
Przedmioty/osiągnięcia przeliczane na punkty |
Punktacja |
Łącznie |
|
1) |
liczbowo określona ocena z języka polskiego x 2 |
max 12 punktów |
max 100 punktów |
|
2) |
liczbowo określona ocena z zajęć technicznych x 2 |
max 12 punktów |
||
3) |
liczbowo określona ocena z matematyki x 2 |
max 12 punktów |
||
4) |
liczbowo określona ocena z informatyki x 2 |
max 12 punktów |
||
5) |
świadectwo z wyróżnieniem |
8 punktów |
||
6)
|
konkursy przedmiotowe organizowane przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty: – języka polskiego, – języka niemieckiego, – języka rosyjskiego, – języka francuskiego, – języka angielskiego, – geografii, – chemii, – fizyki, – historii, – matematyki, |
max 24 punkty |
||
|
– biologii, – wiedzy o społeczeństwie pn. Konkurs wiedzy obywatelskiej i ekonomicznej; oraz innych kuratorów oświaty – udział w finale wojewódzkim – do punktacji wlicza się nie więcej niż dwa przedmioty: 2 x 12 punktów;
|
|
||
7) |
sposób punktowania innych osiągnięć kandydata: |
|
||
a) sportowe: – międzynarodowe lub ogólnopolskie (miejsca 1-6) – wojewódzkie (miejsca 1-3) – powiatowe (miejsca 1-3) b) artystyczne: – międzynarodowe lub ogólnopolskie (laureat, miejsca 1-3, wyróżnienia) – wojewódzkie (laureat, miejsca 1-3) – powiatowe (laureat, miejsca 1-3) c) konkursy wiedzy: – międzynarodowe lub ogólnopolskie (laureat, miejsca 1-3, wyróżnienia) – wojewódzkie (laureat, miejsca 1-3) – powiatowe (laureat, miejsca 1-3) |
8 pkt. 6 pkt. 3 pkt.
8 pkt.
6 pkt. 3 pkt.
8 pkt.
6 pkt. 3pkt. |
max 16 punktów |
||
– do punktacji wlicza się nie więcej niż dwa osiągnięcia z zastrzeżeniem, że uwzględnia się najwyższe osiągnięcie absolwenta gimnazjum w danym konkursie, w danej dyscyplinie tylko raz, – w konkursach wiedzy i artystycznych nie uwzględnia się wyróżnień za uczestnictwo w konkursie |
|
|||
8) |
aktywność kandydata na rzecz innych ludzi lub środowiska szkolnego, zwłaszcza w formie wolontariatu |
4 punkty |
||
9)
|
egzamin gimnazjalny: a) „część humanistyczna” – język polski (max 100%=20 pkt) – historia i wiedza o społeczeństwie (max 100%=20 pkt) b) „część matematyczno-przyrodnicza” – matematyka (max 100%=20 pkt) – przedmioty przyrodnicze (max 100%=20 pkt) c) „część z języka obcego nowożytnego – poziom podstawowy” |
max 40 punktów
max 40 punktów
max 20 punktów |
max 100 punktów |
|
MAKSYMALNA LICZBA PUNKTÓWMOŻLIWYCH DO UZYSKANIA PRZEZ KANDYDATA |
200 |
- Niezależnie od wyżej określonych zasad, w pierwszej kolejności do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej przyjmowani są:
- a) laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej;
- b) laureaci lub finaliści olimpiad dla gimnazjalistów:
– Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów,
– Olimpiady Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów,
– Olimpiady Informatycznej dla Gimnazjalistów;
- c) laureaci konkursów przedmiotowych organizowanych przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty oraz innych kuratorów oświaty (jak w pkt. 6 tabeli).
Warunkiem przyjęcia jest złożenie oryginałów lub poświadczonych kopii dokumentów potwierdzających zdobycie tytułu laureata lub finalisty.
Przywołane olimpiady i konkursy winny być organizowane na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz. U. Nr 13, poz. 125, z późn. zm.).
§ 6
- Liczba przyjętych w każdym oddziale szkoły ponadgimnazjalnej wynosi do 30 uczniów
z najwyższą liczbą punktów.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania
rekrutacyjnego, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z
problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze
względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-
pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w drugim etapie postępowania
rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana szkoła nadal dysponuje wolnymi
miejscami, w trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie
kryteria:
– wielodzietność rodziny kandydata,
– niepełnosprawność kandydata,
– niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
– niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
– niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
– samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
– objęcie kandydata pieczą zastępczą.
- Kryteria, o których mowa w ust. 3, mają jednakową wartość.
§ 7
- W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i
kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z
wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do wybranej szkoły.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata
z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę
punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w
postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji
rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięci komisji rekrutacyjnej w terminie 7
dni od dnia otrzymania odwołania.
§ 8
- Szkolna Komisja Rekrutacyjna podaje corocznie do publicznej wiadomości szczegółowy
terminarz rekrutacji na dany rok szkolny.
Terminarz stanowi integralną część niniejszego regulaminu.